tisdag 24 mars 2009

Bob Dylan i Globen

Igår var det premiär för mig i Globen. Pinsamt men sant att det var första gången jag var där. Det var häftigt att uppleva Bob Dylan i Globen. Han bara gjorde sin grej och levererade och gav av sig själv. Häftigt! Jag blev imponerad. Med tanke på att det idag verkar vara som att man skall vara snygg, ha de rätta kontakter, kunna ta för sig och vara framåt för att lyckas som artist så tycker jag att Bob Dylan bevisar att det går att nå framgång utan en massa tjafs och utfyllnad. Jag känner tillförsikt när det gäller mina barn... Är inte 15-åringen lite lik Dylan som ung? Bob Dylan levererar det han är bra på, dvs. musik. Ingen häftig scenshow, inget snack, inget övestylat, inget extra av något! Underbart! Jag kom dit för att se och höra Bob sjunga och jag kanske inte såg honom så bra från platsen där jag satt men jag hörde honom 100% och det kändes som om att han gav av sig själv till 99,9% Han var så närvarande. Snacka om väl använda biljettpengar. Han gav verkligen musik för varje krona som vi hade betalt!

Stockholmshelgen har varit så underbar. Vi bodde på hotell Riesen i Gamla stan. Perfekt utgångspunkt. Vi var på budgetbesök på Moderna museet och Nationalmuseet, dvs vi var där och kollade runt lite utan att betala entré och gå på själva utställningarna! Det räckte bra för mig. Nu kan jag säga att jag vara på både Moderna och National utan att ljuga alltför mycket... Vi åt massor av god mat. Första kvällen åt vi på Trotzig. Det var väl sådär. Tjusigt och exklusivt och maten var god. Vi hittade en "favoritställe" där vi åt två gånger. Det var ett ställe som öppnat för tre veckor sedan och som heter Tapiano. Det låg också i Gamla stan. Där hade de supergoda pizzor och pasta till bra priser. De hade ett nytt koncept. Man fick ett kort av typen kontokort när man kom som var laddat med 750 kronor och sedan beställde man mat på ett ställe och dryck på ett annat och så kanske någon eferrätt och kaffe och drog kortet varje gång man beställde och sedan så fick man lämna ifrån sig kortet när man gick där ifrån och betala för det man ätit. Fiffigt och smidigt! Det känns som om vi har varit borta i minst en vecka fastän vi bara vara borta i två nätter. Skönt att vara hemma hos killarna igen. 13-åringen har varit sjuk, förkyld, så det har varit lite oroligt eftersom de fick klara sig ensamma hemma. 8-åringen var hos farmor.

Inga kommentarer: