fredag 13 mars 2009

Hur jag mår

Känner mig förkyld. Skönt att vi har sovmorgon idag. Jag har ont i kroppen, är tjock i halsen och täppt i näsan. Hur skall jag orka sitta kvar på jobbet till kl. 18 ikväll? Borde sitta kvar till 18. Jag har berättat tidigare om min kamp mot flexklockan. Jag har kontaktat den flexansvarige på jobbet sedan i december eftersom jag tagit hela semesterdagar men ändå varit på jobbet och jobbat några timmar. Det går inte att ta halva semesterdagar så om man vill ta halva dagar så söker man ledigt för en hel och kommer dit och jobbar en halv. Det går inte att använa flexklockan när man tar ledigt på det sättet. Jag har skrivit upp timmarna jag jobbat och mejlat dem till flexansvarig. Jag trodde att när detta var justerat så skulle flexen justeras så att jag kanske stod på - 8 timmar. Av någon outgrundlig anledning så justerades flexen åt andra hållet så att jag nu står på -16 timmar. Man får ha högst -10, sedan blir det löneavdrag. Jag orkar inte bråka om detta. Jag jobbar hellre ikapp de 7 timmarna som behövs än att hålla på och kontrollera vad som kan ha blivit fel... Ja, jag vet att jag är helknasig men jag hatar verkligen att vara besvärlig. Jag skulle känna mig besvärlig om jag kontaktade flexansvarig om detta. Hon är helt överhopad med jobb ändå. Väntar på att chefen skall ringa och skälla på mig för att jag har så mycket minustid... Det känns inte riktigt bra nu...

Inga kommentarer: