söndag 8 mars 2009

Internationella kvinnodagen

Sambon har klippt sig idag. Han blev snygg (igen)! Han ser bättre ut!(?) Den nya frisyren passar bättre ihop med hans nya 200 kr-glasögon. Han klippte sig i det stora köpcentrat. 8-åringen och jag följde med. Jag tittade lite på Lagerhaus. Det känns lite tråkigt att det har öppnat ett Lagerhaus så nära oss. Jag har tyckt om att gå in på Lagerhaus när jag varit i Stockholm men nu blir det ju inte samma sak när det finns här också. Trist!
Vi har varit hos svärmor. Jag tror det gick bra. Vi skulle hjälpa henne sätta upp fönsterbrädor också, det glömde jag skriva igår. Hon blir så uppjagad när något skall göras. Det var sambon och hans syster som fixade. Jag gjorde inte så mycket mer än behöll lugnet. Det jag menade igår med ändan bak är att ibland så känner jag att det spelar ingen roll vad jag säger och gör för svärmor hör och ser det hon vill se och höra iallfall. Jag kan känna mig onödigt trotsig tillsammans med henne. Sambon faller in i rollen som den alltid mindre vetande lille sonen (lillebrodern) och jag åker liksom med på det bananskalet... Enligt svärmor var sambon för ung när vi fick vår första son. Han var 29 år... Jag blir antagligen likadan som svärmor så småningom...
Vi bestämde oss för vilken vecka vi skall resa.
På bilden är Olga - som jag skulle vilja ha..

Inga kommentarer: