onsdag 15 april 2009

Äntligen igång

Det var verkligen jätteskönt att träna!!! Min tränare sa att man kan gå upp i vikt för att man äter för lite!? Nja, det tror jag nog inte att jag gör. Jag äter för mycket chips på fredagar annars äter jag nog ganska ok. Sambon hånar mig för att jag skriver om hur duktig jag är som kommit igång med min träning samtidigt som Joyce Carol Otes på TV:s Babel säger att hon rekommenderar alla att skriva dagbok. Jag väljer att lyssna mer på Carol än på sambon. Imorgon skall jag se om jag hittar något av det hon skrivit på biblioteket. Så småningom skall jag också bli författare. Igår kom jag hem kl. 21.30, idag var jag hemma 20.00 och imorgon skall jag på modevisning och kanske är hemma 21.00. Ikväll hade sambon fått ett utbrott på de två yngsta för att de inte kunde hålla sams och komma överens om vilken kanal som skulle tittas på när han var koncentrerad och försökte jobba lite hemifrån. När jag kom hem satt alla tre killarna i soffan och såg molokna ut. När jag gör saker på egen hand så blir det av någon konstig anledning ofta oroligt och bråkigt mellan killarna men det skall inte hindra mig från att fortsätta med träningen iallafall. Jag tror sambon är trött ikväll för han hade hunnit med väldigt mycket igår när jag var borta. Han hade hämtat 8-åringen hos farmor, tittat på bil åt sin syster, handlat mat, skjutsat 15-åringen fram och tillbaka Aikidon, tvättat två maskiner tvätt och hängt den samt lagat mat. Idag har han "bara" lagat mat och jobbat. Jag har "nattat" 8-åringen. Jag fick läsa länge ivkäll. Nu är jag trött. God natt!

Inga kommentarer: