måndag 13 april 2009

Hemma igen.

Påsken är över och nu är vi hemma igen. Det har varit en lugn och härlig påsk. Antagligen så pass lugn och avslappnad att jag fick mens idag, vilket jag inte haft sedan mitten av december. Jag har märkt tidigare år att jag brukar kunna få det när jag slappnar av (precis som en del andra får huvudvärk när de slappnar av). Jag har inte alls känt mig ok idag. Tycker att jag borde känna lättnad över att få mens när jag inte har haft det på så länge men det är precis som vanligt, dvs jag känner mig lättretlig. Har retat mig väldigt på grannens barn och speciellt dottern som mellan kl. 16 - 20.30 med cirka 20 sekunders mellanrum utstött hemska ilvrål. Ett tag blåste de även i en domarvisselpipa med ungefär samma frekvens som skriken. Jag brukar ha överseende med sådant men idag var det hemskt irriterande. Har alltså kommit från en behaglig och lugn tillvaro på landet till en dag i "stan" då ljud och krav gjort mig sur. Har känt krav på mig att göra en massa saker både i trädgården och inomhus. Jag varnade sambon för mitt humör idag och då kändes det som om att han skulle reta mig extra mycket genom att påpeka både det ena och det andra som behövde göras... Jag tror inte att det märks så mycket på mig när jag är på dåligt humör. Jag kanske suckar lite mer? Usch vad jag känner mig gnällig nu.

Inga kommentarer: