torsdag 16 april 2009

Modevisning

Ikväll har jag gjort ännu en sak som jag inte gjort tidigare. Jag har varit på modevisning. Det var väldigt speciellt tycker jag. Vet inte riktigt vad jag tycker. En massa kvinnor i en sal som sitter och tittar på andra kvinnor som går omkring och visar upp kläder, smycken och hattar som de har på sig. Det är väldigt snyggt med hatt förresten men när skall man använda det? Jag kan inte komma på ett enda tillfälle som jag skulle kunna använda en hatt. Jag skulle känna mig hemskt fånig. En del kläder var fina, andra var snygga och så var det en del som var gräsliga. Kläderna från affären tjugotre var fina. Jag måste ta reda på var den ligger. Det visades också fina kläder av märket Yust mine. De kläderna var i linne och bomull men tyvärr var de alldeles för dyra för mig. 
När jag kom hem möttes jag av 8-åringen som anklagande sa att jag missat vår badkväll. Jag sa då att jag ändå inte hade kunnat bada ikväll på grund av "tjejgrejer" (mens) och då såg han väldigt förstående ut och sa bara "Jaha men då kanske jag kan följa med dig till din träning imorgon bitti iallafall" Det sa jag att han kunde få göra. Han hade inte nämnt något om bad till sambon så det var nog bara ett sätt att tala om för mig att han tyckte att jag varit borta väl mycket den här veckan... Ibland händer det mycket och ibland händer det ingenting.  

Inga kommentarer: