lördag 4 april 2009

Trädgårdsdags

Idag har våren börjat! Vi har pysslat i trädgården hela dagen känns det som. Den enda som inte pysslat i trädgården är 13-åringen. Han har stått på Stortorget i centrum utklädd till kyckling och sålt påskris! Sant!!! Vi har beskurit våra fruktträd. Päronträdet såg hemskt ut innan vi gav oss på det. Hade säket 1000 vattuskott. Magnoligan som jag fick när jag fyllde 40 ser ut att trivas i sitt hörn av trädgården. Den 23/3 fick den vårgodis för magnolior = kogödsel. 8-åringen har börjat leka med "nya" grannpojken igen. De lekte nästan dagligen tills någon gång tidigt i höstas men sedan tog det abrupt slut.Vet ej varför, kanske för att vintern kom? Vi var och handlade blommor också , 8 pelargoner för 10 kr/st! 8-åringen köpte två fina krukor och två blommor till sitt rum. En suckulent och en saintpaula. 8-åringen fick nya vårskor. Han valde ett par röda! Jeansen som han fick förra helgen har typiskt nog redan gått sönder. Han fastnade i ett staket igår och rev upp ett stort hål i byxbaken. 15-åringen var på LAN igår, inbjudna av en klasskompis, men han och kompisen hade tagit bussen hem till kompisen redan kl. 11. Jag tyckte det var trist att de inte var kvar längre men 15-åringen verkade nöjd. Jag har plockat fram mitt "strykjärn" idag. Det är min 40-års present till mig själv. Styrker bort alla rynkor helt mirakulöst och gör att man får bukt med problemhy. Har inte använt det på länge men idag när jag vaknade hade jag t.o.m. fått en finne på näsan så det var hög tid för behandling. Känner mig fräschare nu men fet. Jag är verkligen tjock nu efter den här vintern. Måste komma igång och träna. Jag borde nog gå ned 15 kg. Minst 15 säger sambon... Visst är han väl ärlig!? Jag skall börja träna på PrimeTime för där kan man stå och titta på kossor medan man tränar. Sant!

Inga kommentarer: