måndag 24 augusti 2009

I valet och kvalet

På fredag är det 80-talsfest på jobbet. Jag har inte bestämt mig för om jag skall gå eller inte. Jag skulle helst vill klä ut mig till någon hårdrocksstjärna med nitarmband svarta tights och pudelfrilla. Jag vill absolut inte likna Carola, Anna Book eller Pernilla Wahlgren. Vet som sagt inte om jag vill gå eller inte. Kan kanske vara ett sätt att lära känna några fler på kliniken. "Chefen" var dum idag igen. Idag har det uskan som råkade ut för honom. Hon fick skäll för att hon lämnat ut hans privata mejladress till klinikchefen och till en överläkare som var hos oss förra veckan. Han vill inte bli störd då han är ledig. Håhåjaja. (det går väl att strunta i att läsa eller besvara mejlen då). Klinikdagar idag och imorgon. Vi satt med vår verksamhetsplanering på eftermiddagen idag. Kändes inte bra. Jag har inte berättat ännu att jag kanske flyttar. Måste nog säga det imorgon. Uskan och jag var på stan efter jobbet och handlade en avskedspresent till PA-2-assistenten som har tvångsförflyttats på grund av omorganisation. Hon har sagt upp sig och skall jobba som modell och i affär istället. Hon gillar glitter och rosa, hjärtan och sånt (tror vi iallafall) så vi köpte en kruka som ser ut som en princesskrona och i den planterades en hjärtan på tråd och glasstenar och en rosa fjäril - väldigt gulligt och sött. Det kändes om att vi fångade hennes personlighet i den där krukan. Hoppas hon blir glad över den. Jag är med och samlar från sekreterargruppen också och ifrån dem skall hon få ett presentkort på Cervera.

Inga kommentarer: