lördag 14 maj 2011

Idag låter jag kaninen bestämma

Zelda (kaninen) vill sitta med mig i soffan i uterummet och mysa. Jag tycker att hon kan få bestämma vad jag ska göra idag. Sedan ska vi kanske springa jättefort och göra galna springhopp med benen rakt ut åt sidan. Hon brukar göra så ibland. Bäst som vi satt här och myste Zelda och jag så kom en människa med en hund förbi. Hon gestikulerade och pekad in i vår syrénhäck. Jag tog Zelda i famnen och gick ut och frågade vad som stod på. Ni har er kanin där sa människan. Nej, hon är här sa jag och klappade på Zelda. Konstigt sa människan det sitter en kanin i er buske men den är mindre och mer ljusgrå. Människan med hunden gick iväg. Då såg jag kaninen i grannens trädgård. Jag gick efter den men den bara sprang. Den verkade inte vara lika tam som Zelda. Hoppas att den hittar hem igen.

Nu ska jag resa på mig och ta ned ett påskpynt ur vårt fönster.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Zelda låter som em hyvens typ! Hon skulle passa in k Dårhuset. Speciellt med skutt med benen rakt ut-grejen.

nillas liv på pinnen sa...

Filma när ni gör de där skutten och lägg ut här på bloggen. Så har vi också något att göra idag.

Lysande ögonblick! sa...

Vi har massa vilda kaniner som skuttar utanför vår balkong. Det är så mysigt att bara sitta och betrakta dem. :)

Knasterfaster sa...

Krakelsprakel: Zelda anpassar sig efter omgivningen. Därför passar hon väldigt bra här hos oss.
Nilla: Jag hittade inget filmbolag som ville filma oss.
Alexandra: Jag har hört att det finns många vildkaniner där du bor.