torsdag 26 maj 2011

Solen skiner men...

över mitt huvud svävar ett litet kompakt ovädersmoln. Det är ett sådant där som påverkar mitt humör. Det gnager i magen och bränner bakom ögonlocken. Usch så jobbigt. 

Det är lite svårt för mig att vara ledsen samtidigt som jag sångtränar på det här:
"Come on come on we must have joy it´s time for carnaval. 
Proceola Felizidad Eda el Carnava-a-al"

"Ba-ra ba-ra ba-ra ra-ra-ra Ba-ra ba-ra ba-ra ra-ra-ra Ah"

Kom faktiskt hem redan vid 13-tiden. Vi arbetar enligt schema nu. Var tredje torsdag slutar jag 12.30. 
Jag var hemma när det där ovädret kom över mig. 

"Våren kommer till vår fröjd in i kala hagar.
Trumpen kan man inte gå långa solskensdagar.
Frusna marker tinar upp under solens händer.
Intet hejdar nu dess kraft. Värmen återvänder. 

Grönt blir backens gröna gräs, hela ängen blommar.
Se och plocka kan man fritt vårens rikedomar.
Vila under vinter fann livets starka krafter..
Genomört och bräckligt strå stiger nu dess safter"

Nu har solen gått i moln här utanför men "I feel better, so much be-et-er... ...."

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Bra att du känner dig bättre!
Nu har jag tackat dig bloggligt så att säga för dom fin äggen!
Kram

Osloskånskan sa...

Men oj? Saknar du Mellan tro? tröst tröst

Shamrock sa...

Du är Knaster tvärtom när det gäller väder ute och i huvudet (hoppas att du fattar vad jag menar - annars får jag försöka förklara bättre)

4U2 sa...

Hum, hoppas det känns bra, bättre, bäst nu!

Singelmamman sa...

Hoppas det blir bättre. Och att det går att göra något åt anledningen till det.

Fru Venus sa...

Jag vet inte riktigt om jag hängde med raring, men jag vill verkligen att du ska må bra. Kvällskram!

Ulrika sa...

Jag förstod inte riktigt dina ord tyvärr, kanske det är lite virr i min planet men jag håller tummen om att du mår bättre imorgon.
Kram på dig!

nillas liv på pinnen sa...

Det måste bli major conflict i huvudet av att sjunga de där låtarna samtidigt som man är låg.
Jag skulle nog inte våga.