tisdag 21 februari 2012

För att i fall att

Nu är det tisdag. En helt vanlig solskensdag i snöriket.  Jag blir inte ens kall om fingrarna nu när jag mobilbloggar - så varmt är det. Jag sitter på en snöbänk. En bänk av snö alltså. De andra som sitter på bänken har älgskinn att sitta på. Jag är försedd jag också men det syns inte för jag sitter på två små blå stjärtlappar.
Ifall om det är någon som undrar så har vi inte lämnat Zelda och marsvinen mol allena hemma i huset. De har sällskap och larm har vi också och grannar som vet att vi inte är hemma. Huset är alltså välbevakat 24/7.

Klockan ett är det lunch. Idag blir det korv med bröd.


2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Njut raring, och hälsa! :-)

h sa...

Du syns inte alls...eller så är du väldigt långt bort där i backen...

Du kanske förresten ska ta bort den där sista meningen? Så det inte finns bevis för att du visste att det skulle vara korv med på grillningen. ;)