fredag 3 augusti 2012

F*n vad jag ogillar att tycka olika

Jag tycker hela tiden tvärtemot vissa personer. Det är faktiskt väldigt jobbigt att alltid ha en annan åsikt. Frusterande liksom. Ibland väljer jag att bara humma när jag tänker obstinata tankar. "Amelia och Svensk Damtidning bara måste man läsa. Jag prenumererar på dem". Hum hum. 
Jag blir arg på mig själv och tänker att jag inte ska bry mig. Alla är olika och det måste jag acceptera. Men så drabbas jag på ett eller annat sätt av någons olikhet när det gäller arbetsmoral t.ex och så blir jag irriterad och snäsig och så blir jag arg på mig själv för att jag blir irriterad. Hänger ni med? Visst finns det vissa personer som lockar fram ens sämsta sidor? Jag vill inte vara en surkart. Det finns faktiskt några som tycker som jag gör. Jag är inte helt ensam om mina åsikter som tur är.

Jag har fått kaffe och choklad nu. Jag slutade 15.10 idag. Det är fredag! Nu ska jag skriva ett nytt och glatt inlägg.

5 kommentarer:

Maria sa...

JAAA det finns människor som lockar fram ens sämsta sidor. Ibland är det tyvärr någon som man inte kan komma undan men annars brukar jag hålla mig en bra bit ifrån dem....

Singelmamman sa...

Jag har inga problem att tycka olika mot andra. Men de människor som lockar fram min sämsta sida brukar jag försöka hålla mig från.

Gafflan sa...

Det är ok! Jag är likadan om det kan vara till någon tröst. Liksom kan inte hejda mig och vill inte heller falla in i ledet för att tycka likadant.
Kram

Renée sa...

Jösses vad vi är lika! Jag har ett måste i kroppen att säga vad jag tycker... Och nästan alltid är det tvärtemot vad den andra tycker... De flesta tycker att det är så bra att jag är ärlig men ack vilka bråk det blev när jag var i tonåren... GRRRR...

nillas liv på pinnen sa...

Om någon säger att man 'måste' läsa Amelia och Svensk Damtidning så tigger de ju om bråk. Det är en annan sak att säga att man tycker om att läsa den eller den tidningen, men lämnar till övriga att tycka något annat.
Förstår att du blir irriterad.