söndag 1 september 2013

Ordbrist

Har inget att skriva om, tycker jag. Blogginspiration = 0. Igär köpte Sambon och jag ny tvättmaskin och torktumlare. Torktumlaren gick sönder för 13 år sedan och tvättmaskinen som var 17 år fyllda gick sönder nu i veckan. Nu förtiden görs det inte tvättmaskiner som håller så länge. Nu räknar man med att de håller i 10 år om man inte köper Miele för de ska hålla i 20 år. Vi köpte inte Miele utan Siemens. Det var på många sätt väldigt jobbigt att handla de där apparaterna. De levereras på torsdag.

Idag har jag cyklat två mil ungefär tillsammans med med svärmor och svägerskan medan Sambon vindsurfade. Lite läskigt med svärmor, hon var ute och cyklade på mer än ett sätt om man säger så... Helt desorienterad.

Ikväll har jag målat det gamla underredet till tvätthon i tvättstugan. På det ska vi ställa en "ny" oanvänd diskbänk som stått i garaget sedan vi gjorde om köket förra året. Vi har lite bänkskivor i ek över från köksbygget också som vi tänker fräscha upp tvättstugan med. Tvättstugan har inte varit med om någon renovering sedan huset byggdes 1967(?). Nu blir det en budgetrenovering med nästan enbart material som vi har hemma har vi tänkt. Ni kanske får se hur det ser ut när det är klart.

Ni ser, det här inlägget blev inte mycket att hänga i julgran.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag tyckte att det innehöll en himla många saker. Och intressanta. Att cykla med desorienterade människor låter jobbigt.

nillas liv på pinnen sa...

Tänker som Singel - ett fucking fullsmockat inlägg.

I övrigt vill jag bara flika in att jag cyklat fyra mil idag.

Knasterfaster sa...

Singel: det var inte jobbigt att cykla. Det var jobbigare att stå still.
Nilla: du cyklade vi kanske på samma väg! Åt du räkmacka?