lördag 15 mars 2014

Det gör fortfarande ont

I veckan råkade jag vid ett fika hamna brevid en av sjukgymnasterna och då råkade jag nämna att min handled fortfarande ger besvär efter cykelolyckan i december. Hon tryckte och drog lite i min handled. Sedan bokade hon en tid åt mig. Hon tyckte att jag skulle ha kommit till henne lite tidigare... Handleden är fortfarande svullen och stel. Det är kanske en spricka. Nu har jag fått övningar och en återbesökstid. Eventuellt blir det en röntgen men det tycker jag låter onödigt. Förändrar väl inget att veta om det har varit en spricka.

Sambon har varit hemma på grund av magsjuka i veckan.
Det är något som går, flera har varit hemma från mitt jobb också. Annars mår Sambon fortfarande dåligt av förra årets händelse. Skitdåligt. Det är jobbigt. Det går framåt men väldigt sakta tycker jag. Nu mår jag inte dåligt av det som hände längre, nu mår jag dåligt av att han mår dåligt. Jag vill bara vara glad igen.

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Att må dåligt i själen tar sån tid. Jag hoppas verkligen att sambon mår bättre snarast. Och glad önskar jag verkligen att du får bli igen.

Singelmamman sa...

Jag glömde. Klart att du ska röntga. Sprickan kanske inte är läkt ännu och då ska den behandlas. Så lyssna på sjukgymnasten. Sa en klok kvinna till mig väldigt nyligen.

Fru Venus sa...

Du ska helt klart göra som sjukgymnasten säger.
Hälsa sambon att han måste släppa det. Gjort är gjort men nu ska ni se framåt och se till att må bra tillsammans - prio ett tycker jag. Kram på er.

Susjos sa...

Håller med de andra ! kram på dig!

Knasterfaster sa...

Singel: Ok.
Fru Venus: har sagt till honom att släppa det 1000 ggr ungefär. Han straffar sig själv för hårt.
Susjos: Kram