måndag 3 mars 2014

Medarbetarsamtal

Idag har jag samtalat med min chef. Det var trevligt för hon är trevlig. Hon skrattar mycket.  Det gör hon nog för att hon är barnmorska i botten. Min erfarenhet av barnmorskor är att de skrattar mycket. Man kanske måste ha ett visst mått av humor för att klara av den arbetsmiljön (mörkt och fuktigt och luktar illa). Jag sa att jag gillar hennes skratt och så gillar jag att hon är synlig och tillgänglig. Det sa jag också. Jag glömde säga att hon är rak och tydlig. Det är hon. Hon gillar att jag är så jämn i humöret och att jag jobbar lugnt och metodiskt. Jag är en stor tillgång sa hon. Jag fick låna hennes "bibel" "Att leva och verka till 100 procent". Det var snällt. Hon frågade om lönen. Jag vill ha mera sa jag. Hon frågade om min blogg. Hon är nyfiken på den. Hon fick inte veta vad den heter nu heller.

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Låter som en mycket bra chef! Min bild av barnmorskor är också att de skrattar mycket.