fredag 7 mars 2014

Hej och hå och ut och gå

Idag slutade jag kl 12!

Nu har jag varit hemma en stund och tagit igen min sovtid. Anledningen till att jag kan sluta jobba kl 12 är att jag börja jobba 07.30 varje dag (och 07 ibland) och därför går jag upp tidigare än andra människor (min familj t.ex) och därför tycker jag att jag kan göra vad sjutton jag vill på den här tiden som andra människor (min familj t.ex) sovit bort. Jag har (helt frivilligt) tjatat hål i huvudet på Mellan om ditten och datten. Han ska cykla och handla fredagsmaten tillsammans med Minsta sedan - om en liten stund - vilket år som helst.

Största och jag fikade förut. Vi fick varsin chokladpralin till kaffet. Pralinerna fick jag av en kvinna som hospiterade på mitt jobb igår. Hon var yngre än mig men definitivt en tant. Det såg jag på skorna och väskan. Hela hon var dessutom lila från topp till tå.

Om en stund ska jag ut och gå och hej och hå. Tror det blir en tur på cirka 7 km.

Inga kommentarer: