fredag 25 december 2009

Dan efter dan

Nu är julafton firad och vi är hemma igen. Vi har haft det lugnt och skönt. Vilat, ätit och fikat och vilat igen. Idag var vi ute och gick i 15 minuter. Det var så fruktansvärt blåsigt och otrevligt ute. Sambon fick en lampett och en ny plånbok av mig. Han blev glad. Jag fick en jättefin vit HellyHansen-jacka av sambon som var väldigt snygg men jag kommer att byta den mot ett par kängor och byta dragkedjan i min gamla jacka.  Av sönerna (utom 14-åringen) fick jag en necessär och en chokladkaka. Jättefin och jättegott!!! Av svärmor fick jag ett biokort. Ja....jag blev väl inte precis glatt överraskad men det är ju tanken som räknas!. Lägger det i lådan för oanvända biokort. Precis lagom mycket mat hos svärmor. Precis allt det som skall vara på ett julbord och inga överraskningar. Jo förresten hon hade en konstig räk(?)röra som var som en överraskning. Det såg nämligen ut som cole slaw men smakade.....? Jag vet faktiskt inte riktigt vad det smakade men det kan ha varit skaldjur. Cole slaw tycker jag är gott. Synd att hon inte hade det på julbordet. Det hade nog varit gott till skinkan. Usch vad jag klagar!? Vi har haft det jättebra hos svärmor. Riktigt lyxigt är det att komma dit och bara vara. Det enda vi bistod med var prinskorvarna. Det var ju inte så betungande. Killarna blev jättenöjda med sina julklappar. En julklapp, hela familjens, håller sambon och 14-åringen på att svära över i köket just nu. Det är en massa dataprylar som skall sätta ihop till en dator. Jag lägger mig inte i det där. Det verkar vara komplicerat.

Inga kommentarer: