tisdag 1 december 2009

Timer på staken

Saker som hänt idag i korta drag:

Det kom en konstkvinna till mig på jobbet för att jag skulle få en tavla på min stora kala vägg. Jag ville ha en stor tavla med mycket färg. Hon hade två små svartvita tavlor med sig och en stor i färg. På den stora satt en groda och rökte. Den ville jag inte ha. En av de svartvita hade ruckel som motiv. Den ville jag inte heller ha. Mina arbetskamrater tyckte att jag var kräsen. En av mina arb.kamrater erbjöd mig att ta hennes tavla med en arb.häst  i utbyte mot den rökande grodan. Jag avstod. Konstkvinnan kommer tillbaka i morgon med andra tavlor.

I vårt lunchrum stod det en försäljare med en servett under hakan. Inte för att han hade ätit utan för att han just hade brunkrämat sig (i ansiktet alltså).

Utvecklingsamtal för 8-åringen idag, vilket gick bra. Jakt på Legokalender efter utv.samtalet, vilket inte gick bra. De är slutsålda överallt.

Sambon har satt timer på (ljus-)staken i köket. Det är bra för då slipper jag gå upp och släcka nu. Jag frågade honom om det nu när jag la mig och först missförstod han mig visst lite grann...

Tomten som är på inlägget från igår hittade jag i reklam för Coop. Märkligt utav Coop tyckte jag.

Inga kommentarer: