lördag 12 december 2009

Stjärngosselinne för vuxna

Nu har precis första stjärngosselasset fraktats iväg för dagens uppträdanden. 14-åringen har ledigt idag! Han kommer att få sova länge. Jag sov också länge, till 09.30. Svärmor ringde och väckte oss. En morgon den här veckan när väckarklockan ringde så drömde jag att jag höll på att fylla i en enkät med kryssfrågor. Jag satt precis ett kryss i rutan "Jag vill inte vakna nu" och fattade inte varför sambon envisades med att försöka väcka mig ändå . Jag tyckte att han var väldigt trög och dum. Hihi.

Tips: Det kan vara svårt att få tag i stjärngosselinnen för vuxna. Jag har köpt lucialinnen och sprättat bort spetsar och gummiband. Det fungerar bra. Killarna är nöjda. Ni ser ju hur fina de var för två år sedan på bilden här i kanten.

Nu sitter jag här och samlar kraft för att ta itu med dagen. Vet inte i vilket hörn jag skall börja. Ska julstäda nämligen. Jag har semester måndag och tisdag och det ska bli skönt. Nu kommer han som säger bloggeliblogg - sambon alltså. Han och 8-åringen skall åka och köpa lördagsgodis.

Ett litet tillägg bara till det där tråkiga inlägget jag gjorde igår. Alla kommentarer man får i samband med dödsfall är så klichéartade. Jag tyckte att jag miste mina föräldrar för tidigt i livet. I andras ögon verkade jag genast bli ungefär 30 år äldre än jag var. Kommentarerna jag fick ifrån andra kändes inte relevanta för mig. Usch vad det här var svårt att förklara så att det blir begripligt. Nä nu lämnar vi det här ämnet.

Hoppas att alla därute får en underbar lördag!

Inga kommentarer: