måndag 28 december 2009

Mellandagsrea

Jag har jobbat idag. Efter jobbet gick jag på stan. Jag fick ju en jacka av sambon i julklapp, den lämnade jag tillbaka igår. Jackan hade kostat 1500 kr och jag tänkte spendera de pengarna på rean idag. Usch det var svårt. Tänkte att jag skulle köpa mig en jacka eftersom det ändå var det som sambon hade gett mig. Jag hittade ingen som jag tyckte var riktigt bra. Jag vill ha en halvlång jacka som jag både kan ha till vardags och när jag vill vara lite fin. Om det är kapuschong så vill jag att den går att ta bort och så måste det vara en innerficka i jackan eftersom jag aldrig använder handväska och vill ha någonstans att stoppa plånboken. Den får gärna ha någon annan färg än svart, brun eller röd. Har någon sett en sådan jacka någonstans så får ni gärna tipsa mig. Jag hittade en ganska fin på Stadium. Den var grön med små rutor. Kostade 800 kr på rean. Märket var Everest. Kapuschongen gick inte att ta bort men den hade innerficka. Om ni är på Stadium så kan ni ju titta på den och tala om för mig om den är fin eller ej. Jag köpte två par jeans för det behövde jag verkligen. Alla mina långbyxor/jeans har gett upp under de senaste 2 - 3 veckorna. Det är dragkedjor i gylfar och tyg i byxbakar som gått sönder. Helt obrukbara är de. Jag har använt kjol nu ett tag. Jag har två kjolar. En svart och en vinröd/rutig. Himla skönt med kjol egentligen. Jag har haft tights under. Skönt med enbart leggings/tights under termobyxorna när man cyklar till och från jobbet.
Min vän Mössvännen mår inte bra.  Hon har det jobbigt pga mobbing på jobbet. Det är hemskt vad vuxna människor kan bete sig. Jag vet inte vad jag skall hitta på för att muntra upp/trösta henne. Hon orkar inte med kontakt just nu. Jag vet att du läser här då och då och att du kan kontakta mig när som helst när du känner att du orkar, på mejl, telefon, sms eller med bloggkommentar.

Inga kommentarer: