söndag 24 maj 2009

Öland - solen och vindarnas ö?

Jag vet inte varför men det är som om min 8-åring har någon slags inbygd magnet på barn som uppför sig illa. Han uppför sig inte heller bra men det är sällan jag ser att det är han som börjar. Nu när vi var på Öland så stod han och hoppade på en stor hoppkudde. Han stod för sig själv och hoppade upp och ned då det kom en annan kille och hoppade på honom. 8-åringen hoppade undan några gånger tills den andra killen fällde honom. Sedan börjande förstås 8-åringen att göra på samma sätt mot den andra... Den andra killen började att sparka mot ansiktet på 8-åringen, då gick 8-åringen och jag därifrån.    Här bröts min uppkoppling igår och jag tänker inte fortsätta skriva om detta nu... 

Vi hade det iallafall väldigt bra på Öland på vår minisemester. Solen sken men vinden var svag. Vi var till Långe Jan, Eketorp och Kalmars museum. 

Inga kommentarer: