tisdag 19 maj 2009

Värsting-mamman

Var med 8-åringen i skolan idag.  Det var planerat att jag skulle vara med första lektionen som var musik men "musik"-fröken var sjuk och hemma. Som vanligt var det väldigt mysigt att vara med i skolan. 8-åringen skötte sig bra. En pojke hade sin mormor med sig och även hon tyckte att det var lugnt. Hon är pensionerad lärare så hon visste väl vad hon pratade om. 8-åringen ville att jag skulle vara kvar till lunch och jag kände att jag inte kunde motstå att stanna kvar. Vi fick lasange som nog var den godaste jag ätit! Tyvärr, tyvärr så hade högarna på jobbet naturligtvis vuxit sig oöverskådliga när jag väl kom till jobbet. Jag kom kl. 12. Kl 14 - 15 satt jag i möte och så slutade jag kl. 15.30. Imorgon måste jag nog sitta kvar och arbeta till kl. 18 och jag måste hinna skriva allt. Skulle behöva göra fredagens jobb imorgon eftersom jag tagit ledigt på fredag... På tal om jobb... En dag i förra veckan satt Tysken, jag och uskan och fikade och hade det trevligt. Tysken berättade för oss om Tyskland bl.a. När vi reste oss för att åka hem alla tre så sa jag -Nu skall jag åka och handla spelkulor till 8-åringen. Tysken visste inte vad spelkulor var för något. Uskan och jag förklarade och till slut tror jag att han kanske mindes att han hade haft glaskulor som liten. -Är det lagligt?! sa han då och spände ögonen i mig. Jag tror att han har fått för sig att jag inte alls är att lita på (och inte mina barn heller). En annan dag fick jag fick mig en åthutning för att jag petade tänderna efter lunch. Alla hade ätit klart och det var bara jag och Tysken som satt kvar vid lunchbordet. Oförskämt av mig att peta tänder enligt Tysken! Det känns lite orättvis att jag som försöker att göra allting rätt och följa alla regler, både oskrivna och skrivna, skall betraktas som en värsting... Jag fortsatte peta tänderna trots tillsägelsen så trotsig är jag iallfall. 

Inga kommentarer: