onsdag 20 maj 2009

Kristihimmelsfärdsafton

Hur skall jag egentligen göra med EU-valet? Jag har inte den blekaste aning. Först tänkte jag åtminstone rösta eftersom jag tycker att man inte kan klaga sedan, efteråt, om man inte har röstat men så fick jag höra att det bästa vore om så många som möjligt inte röstar för då kanske det visar att vi faktiskt inte gillar detta med EU och att politikerna måste tänka om för att få oss intresserade. Det värsta är att jag inte vet om jag gillar eller ogillar EU. Jag vet faktiskt inte vad som är bra med med det.  Man hör ju bara talas om det som är dåligt tycker jag. Det var någon som sa att blankröster också är bra för då visar det att man ifallfall bryr sig men sedan kom någon på att i vanliga riksdagsvalet så räknas ju inte blankrösterna längre, så hur är det i detta valet? Jag har tänkt (precis som jag tänker när det gäller facket) att vi har dem vi förtjänar som sitter där. Åh, vad besvärligt det här är! 

skall upp tiiiidigt imorgon bitti, kanske redan kl. 05 så bäst att jag går och lägger mig nu. Det är bara jag som är uppe. 

Jag tittar på TV och det något program som handlar om en homosexuell man och då kom jag att tänka på något som min sambo sa häromdagen. Jag hade berättat för honom om en kvinna jag träffat som sa att man oroar sig för så mycket när det gäller ens barn, att de skall vara homosexuella t.ex. Då sa jag till henne att det oroar jag mig inte alls för. Spelar väl ingen som helst roll sa jag. Bara de är lyckliga så är jag lycklig. ...iallfall så berättade jag detta för sambon och då sa han att han höll med mig och att han inte heller skulle tycka att det var så konstigt om en eller alla av våra söner fick en pojkvän men sedan så tänkte sambon efter en stund och så sa han "men det skulle förstås bli jobbigt att ha så mycket killar här i huset" Det kan jag iofs hålla med om... 

Inga kommentarer: