fredag 1 maj 2009

1 maj

Igår firade vi Valborg vid slottet. Det var sambon som fick iväg oss dit. Det var lyckat. 8-åringen och 13-åringen fick tvingas med men tyckte att det var riktigt trevligt! Det var ett riktigt häftigt fyrverkeri. Det var säkert 10 år sedan jag såg ett sådant senast. 8-årigen var imponerad. 13-åringen träffade en kompis som han hängde med. 
15-åringen var hos en kompis och firade Valborg. Lite oroligt är det när de är i den åldern och inte är hemma på Valborg. Han kom hem idag och sa att jag förbjudit dem att gå ut. Riktigt så sa jag inte. Jag sa bara att jag ville veta var de tänkte vara och när de tänkte åka dit och hem. De hade stannat hemma. Jag ringde hem dit och kollade att de var inne/hemma kl. 22 och sedan fick han ringa hem därifrån kl. 24. 
Idag har vi fixat, donat och handlat igen. 8-åringen har mest suttit inne...Trist!!! Det är svårt att aktivera honom när man själv håller på och fixar och är igång hela tiden. Jag köpte fröer åt honom men han var inte så intresserad av att så idag. Han har tittat på TV och byggt lego på sitt rum. 13-åringen har haft en kompis här. Kompisen är kvar ännu och skall sova över. 
Nu är klockan 22!? Helt otroligt. Har hållit igång hela dagen men har inte hunnit göra någonting (känns det som). Är för trött för att blogga. 

Inga kommentarer: