måndag 4 maj 2009

Tränat igen

Ikväll har jag tränat igen. När jag gick ut därifrån idag så såg jag att det stod en våg i entrén. Jag hejdade mig lite men vägde mig gjorde jag inte. Jag har ingen aning om vad jag väger just nu. Jag tänker att det inte spelar så stor roll.  Jag känner mig fet och jag räknar med att om jag går ned i vikt så kommer jag att känna mig ofet.  Det har inte så mycket med vikten att göra. (Jag har heller inte lust att se att jag väger 70 kg eller mer, det skulle kännas olustigt). Jag väger mycket mycket mer nu än när jag var i 9:e månande med min förstfödde och det känns märkligt. Då var jag väldigt vältränad. Jag cyklade till jobbet varje dag - 2,6 mil om dagen! Jag gick på cirkelträning en gång i veckan och gick på lunchworkout en gång i veckan. Tänk om jag skulle kunna bli så duktig igen! Sambon sa igår att han tror att han kommer att bli sjuk precis som sin pappa...Detta på tal om att vi borde ha rest och gjort mer innan vi fick barnen och att vi kanske kan ta igen det när barnen flyttat hemifrån. Jag tänker också så då och då att jag kommer att bli sjuk som mina föräldrar...men så tänker jag att så behöver det ju faktiskt inte alls bli! Jag tänker iallafall bättre på mina chanser för att leva längre än vad de gjorde bl.a. genom att se till att inte bli för fet. Imorgon är det körträning igen. När jag var på Primetime ikväll så fixade sambon in tränings-cd:n från kören på Ipoden så att jag kan träna på låtarna precis var och när jag vill. Det är sådant han gör istället för att säga att han älskar mig. Det är härligt tycker jag. 

Inga kommentarer: