fredag 18 september 2009

Anna Anka

Apropå det jag skrev igår. Anna Anka - då det verkligen har gått för långt. Är det sådan kvinnor vi kommer att få fler av? Jag tycker att det är skrämmande. Jag har ingen dotter men om jag hade en som valde att leva som Anna Anka så skulle det kännas hemskt. Jag skulle inte tro henne om hon sa att hon var lycklig. Missbrukare är väl också lyckliga i de stunder då de befinner sig i ett rus? Egentligen skall jag inte skriva så mycket om just Anna Anka för jag har bara hört lite om henne på radion så jag vet för lite för att yttra mig om just henne. Jag känner igen beskrivningen av den där kvinnotypen även om beskrivningen av henne är en ytterlighet. Det finns kvinnor, jag har träffat flera, som inte har några egna åsikter. De låter sig ledas av andra kvinnor, män eller vad som yttras i media. Säger man emot dem så blir de i regel tysta och hummande för de är helt oförstående för att man inte måste tycka och tänka som "den stora massan".

Inga kommentarer: