fredag 25 september 2009

Sovmorgon

Det är härligt med sovmorgon på fredagar. 8-åringen sover fortfarande. Jag har ätit lång frukost och läst morgontidning. 8-åringen börjar skolan kl. 10 på fredagar. 13- och 15-åringen börjar 09.10. När man har haft sovmorgon redan på fredagen så är det lätt att komma upp tidigt på lördagmornar (med tidigt menar jag omkring 09). Jag brukar vara rätt så ensam kvar på jobbet efter kl. 15 på fredagseftermiddagarna. Det är lite trist men å andra sida får jag mycket gjort då när jag får sitta ifred. Varför är fredagseftermiddagar så heliga för andra? Jag har aldrig förstått det där riktigt. När de stora barnen var små så var jag helt ledig på onsdagar, det tyckte också andra människor var märkligt. Då tyckte jag det var perfekt. Jag verkligen ledig med barnen och kunde hitta på saker tillsammans med dem. Jag slapp städa och handla inför helgen så som jag tror att jag hade känt att jag skulle ha behövt göra om jag hade varit ledig på fredagen istället.
Nu måste jag väcka lillkillen och sedan skall jag städa marsvinsbur.

Inga kommentarer: