onsdag 25 november 2009

Flyttkarusellen

Jag har väl berättat att jag har flyttat på jobbet? Jag trivs väldigt bra där jag sitter. Jag blev erbjuden arbetsplatsen efter en tjej som slutade på kliniken.Hon skulle ersättas av en maskin.  Eftersom min chef har velat ha mig närmare övriga sekreterare sedan jag började på kliniken för snart 8 år sedan och eftersom jag började vantrivas där jag satt så tackade jag ja till erbjudandet om att flytta. Jag fick ett stort ljust rum med nya fina möbler (alltså inte helt nya utan "ärvda" efter hon som slutade) och ett höj och sänkbart skrivbord. Jag tyckte att jag hade det väldigt fint. Det såg nytt och fräscht ut. Nu har man fått återanställa (troligtvis ett vik. men vi vet inte säkert) en kvinna som skall sköta det som maskinen skulle sköta. Hänger ni med? Den här kvinnan behöver då förstås ha ett rum att sitta i. Hon behöver också ha det höj och sänkbara skrivbordet för hon har ryggproblem. Hon kommer att arbeta 50 %. Bordet  hämtades igår. Jag fick ett gammalt. Det är stor brist på rum. Först kom förslaget att vi skulle dela rum hon och jag, vilket fick min chef att gå i taket för hon tycker att vi som sitter på våra rum hela dagarna skall få ha egna rum. Det finns ju rum (läkarexpedtioner) som mest står tomma hela dagarna. De hittade ett rum till henne en våning ner. Kvinnan som hade det rummet fick flytta ned till mitt gamla rum, vilket hon inte är så glad över... Idag blev jag informerad om att jag kommer att bli av med "mina" nya fina bokhyllor och min nya fina rullhurts också eftersom man helst skall ha ett enhetligt träslag på rummen! Har ni hört så tokigt?! Jag kommer alltså få något gammalt som matchar det gamla skrivbordet som jag fick igår. Detta fick min chef att ännu en gång gå i taket. Kommer jag bli av med gardinerna också? Gardinerna är nya och kommer inte att matcha det gamla möblemanget. Fortsättning följer imorgon. Jag  har inte plockat ur mina grejer ur hurts eller bokhyllor idag.

Inga kommentarer: