måndag 30 november 2009

Äntligen hemma!

I morse vaknade jag av att det var ljust ute. Nä, just det jag skall inte vakna när det är ljust ute. Jag skall vakna när det fortfarande är mörkt. Det tog ett tag innan min hjärna hade registrerat det. Tittade på klockan och den visade 00.8. För ett kort ögonblick trodde jag att klockan var 8 minuter över midnatt men det stämde ju inte med ljuset. Vi hade försovit oss!!!!* Sambon som skulle vara extra tidigt på jobbet idag for upp som ett skott. 8-åringen var också snabb. Kl. 8.50 var jag på jobbet. Chefen sa att jag såg nyvaken ut. Hahaha. Idag har jag slitit med professorns power point presentationer. Han har till och med synpunkter på hur stora punkterna skall vara i en punktlista. Stön. Strax innan 10.30 fick jag reda på att tysken fått en stroke. Det är ju tråkigt förstås även om jag inte direkt gillar honom. Vet inte hur pass allvarligt det är. Han ligger på sjukhus i Tyskland. När jag hämtade 8-åringen var han på uruselt humör. Någon hade lånat hans stol i klassrummet och ställt tillbaka den på fel plats. Fröken kom och pratade med mig och sa att 8-åringen blivit osams med stollånaren ute på rasten tidigare idag och då hade 8-åringen slagit till. En rak höger som jag förstod det. Ingen svullnad och inget näsblod dock. 8-åringen och jag hade en pratstund om detta när vi kom hem. Han vet att han inte får slåss. Han grät som vanligt när vi är tvugna att diskutera saker som hänt i skolan. Han skällde på mig också. Jag lagar alldeles för dålig mat. Jag gör alltid fisk. Jaha.
Ja just det jag glömde nämna att det spöregnade när jag cyklade hem ifrån jobbet så jag var nästintill sjöblöt när jag kom hem.


* Igår gick ju en propp (=säkring) när jag testade en av ljusstakarna. Klockradion har back-up med batterier.  Batterier har vi nogsamt satt i klockradion för att vi inte skall råka ut för sådant som jag berättat om ovan. Det var bara det att klockan fortsätter att gå så duktigt så men larmet man satt försvinner! Suveränt! Helt värdelöst!!!

Inga kommentarer: