söndag 29 november 2009

Julkonsert

En helt fantastisk julkonsert igår kväll!!! Om ni vill kan ni lyssna hur det kan låta här. Gårdagen julkonsert vad den absolut bästa som de gjort hittills. Så säger lärarna varje år och man får ju hoppas att de är helt ärliga med det. Hur fantastisk skall det då inte låta när 8-åringen går i 9:an där om 7 år!? 8-åringen räknar ju med att han skall få gå där han också. 15-åringen var fåordig när vi kom hem hem. Trött antagligen.
14-åringen pratade i sin mobiltelefon igår kväll igen. Det är tjejen som ringer upp. Igår sa jag faktiskt stopp efter en timma. Det kan ju bli en svindyr telefonräkning. Hon ringer från familjens fasta telefon. 14-åringen säger att hon är 12 år gammal. Jag trycker att det är lite obehagligt det här. Hur många andra äldre killar håller hon på och ringer till? Hur stort ansvar har jag som vuxen/medmänniska för att säga stopp? 14-åringen tyckte inte att han hade något ansvar för att hon ringer upp honom.
Idag skall jag plocka fram adventsljusstakarna. Jasså ni har redan gjort det!? Det var inte så länge sedan som jag  ställde in mina i förrådet. Måste väl ha en stjärna i garagerummet i år också? Undrar om i inte måste åka och handla en sådan? Skall nog gå hem till en av de här tjejerna också och kika lite på vad de har att erbjuda. Hemma hos Susanne brukar man alltid hitta något fint som man vill ta med sig hem.

Inga kommentarer: