torsdag 19 november 2009

Svinigt

Det här vaccinationseländet gör mig trött och yr. Killarna har inte fått vaccin ännu. Igår när jag hade tänkt att de skulle få vaccin så var det slut. Just nu  hör jag på TV:n att det är slut igen och att det kommer att finnas nytt på tisdag. Igår gick det rykten på jobbet om att alla anställdas barn skulle kunna få vaccin hos oss på kliniken. Det skulle bara kontrolleras först att det gick att göra så. Det skulle ju inte vara att tränga sig före i kön utan mer för att avlasta den sa de. Idag satt jag och väntade på mejlbesked om hur det skulle bli med det. Det blev inget. Storkillarnas skola har sagt att de helst inte skall vaccineras för nära inpå nästa helg då de har sin stora konsert. Hoppas vi hinner få vaccin på tisdag. Nu skall ju barn få en egen kö. Det tyckte jag lät bra. En insändare till dagstidningen på nätet tyckte att det inte alls vara bra. "Hur skall små barn klara av att stå helt ensamma i kö?" och "hur skall de klara av att ta sig till vaccinationsstället helt på egen hand?" klagade hon. Ja, jag tänkte ju inte på det förstås. Det kan ju bli svårt. Jag träffade någon igår som hade en bekant som köat i timmar med sina barn och när det äntligen var deras tur så hade en av u**jä*****na gömt sig någonstans.

Inga kommentarer: