onsdag 23 december 2009

Dan före dan

Här har vi uppesittarkväll förstås. Just nu är det sambon som slår in paket. Sent igår kväll kom jag på att jag inte köpt någon julklapp till honom så det gjorde jag idag. Två väldigt fina saker som jag är säker på att han vill ha. Till 14-åringen köpte jag en sådan där Ernst-ljusstake som vi stått och packat på Färg och Form under hösten. Han blir säkert jätteglad för den, eller inte.
14-åringen hade fått ett stort brev ifrån sin BDB-vän i Tvååker på posten igår. Hon hade skickat godis och en ring som hon gjort själv i slöjden. Visst är det väl gulligt! 14-åringen och jag gick på stan en stund idag på eftermiddagen. Jag hjälpte honom att handla julklappar. Han hade fått en julklapp ifrån en av sina klasskompisar också och till henne köpte han en jättefin grön halsduk. Den åkte vi och lämnade hemma hos henne ikväll. På 20 minuter hade jag hjälpt honom handla julklapp till storebror, lillebror, kusin och till pappa. Det tog nååågot lite längre tid att hitta något fint till tjejerna. Det dög inte med vadsomhelst till dem. Tvååkerstjejen får ett armband. Jag tror att han glömde att köpa något till sin mamma (mig) men det gör inget.
Igår hämtade 15-åringen 8-åringen på fritids och så åkte de upp på stan och handlade julklappar. Det hade gått bra sa de. De åt på Burger King när de var klara.
Fantastiskt att det är så här mycket snö som det är nu, eller hur!
Hoppas ni får en jättefin och härlig jul!
GOD JUL

1 kommentar:

Malla sa...

Jag önskar er en jättegod jul! och hoppas att du får ett par fina klappar :)