lördag 5 december 2009

Här är vi trötta idag


Jag blir så trött av att arbeta med sådant där monotont packningsjobb. Jag har bl.a klistrat drygt 300 streckkoder, tuschpenneduttat drygt 600 svarta duttar och packat och vikt kartonger. Helt slut är jag. Om ni köper en vit ljusmanschett oliv designad av Ernst Kirchsteiger och det i kartongen ligger en liten vit lapp med texten "packad av grupp A 2009-12-05" så  var jag med och packade den. Ljusmanchetterna är jättefina tycker jag så jag tror att jag ska köpa ett par till mig själv. 14-åringen, som också var med i packlag A, är också trött. Han hade tydligen inte somnat förrän vid 02-tiden inatt. Jag stördes inte av att han var vaken. Jag bara sov.  Hade sambon varit hemma så hade han störts och sagt till. 14-åringen skall på bio ikväll. 21-föreställningen. Tror att filmen heter 2012 eller något sådant. Jag fattar inte hur han skall orka det. Sambon är förstås också trött. De hade varit på något ställe i Karlstad som hette Templet. Han hade nog inte heller somnat förrän vid 02-tiden eller senare. Jag orkar inte argumentera med honom om vem som är tröttast. 8-åringen är inte trött men mätt. Han har inte ätit särskilt mycket idag tycker vi men han vägrade äta middag, kyckling med pommes, med motiveringen att han redan var mätt. För mycket lördagsgodis kanske.
Nu sitter jag här alldeles ensam framför TV:n och slötittar på Madagaskar medan jag surfar runt lite planlöst och skriver här på bloggen.
Har klistrat etiketter också. Kommer nog att drömma om Ernst inatt.

2 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Ja det lät lite monotont. Men du fick vila ögonen på fina grejer antar jag.
Kram.

Knasterfaster sa...

Jo det är väldigt fina saker faktiskt. Det hade nog varit mycket tråkigare att packa skruvar. Klassen har fått ett rejält tillskott till klasskassan så det är nog dumt att klaga...