lördag 31 juli 2010

Jag får absolut ingenting gjort idag

Jag har fyllt diskmaskinen och startat den men den stannade och nu får jag inte igång den. Det är en liten plastplupp som ska trixas med. Sambon brukar ta en av visparna till elvispen, de är tydligen bäst för det där trixandet. Jag är rädd att jag tar i för hårt och har sönder den där pluppen. Jag fixar det inte och jag blir så frustrerad när han jag inte kan!!!

Ni vet jag skrev ju det där om att jag vill vara ensam och ifred och städa järnet. Jag försöker städa ändå idag. Det går inte. Jag vet inte var jag ska börja. Nu har jag ändrat mig. Jag vill inte städa allt själv. Jag vill att hela familjen hjälps åt. Jag bestämmer ett datum och så får alla hjälpas åt. Mat kan Sambon hämta på pizzerian. Mat vill jag inte laga när jag har städdag. När jag städar så passar jag ofta på att möblera om. Därför kan det ta lite tid. Det finns en sak som lockar mig lite att göra. En säng skall skruvas isär och bäras ned till Minstas rum. Jag tycker om att skruva. Kanske jag gör det idag. Vi har två rum som står i princip helt tomma sedan i våras. Tanken är att det skall vara Mellans rum. Han verkar vara totalt ointresserad av att få det fint där.

Funderar på att resa bort. Kanske till Dahab i Egypten. Någon som varit där? Hur är vädret där i dec/jan?

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Tänk vad ointresserade de kan vara av att ha det fint på sina rum! Jag undrar varför.

I Egypten har jag inte varit.

Pinglan sa...

Jag var under slutet av december i Hurghada i Egypten för några år sen och det var inte så jättevarmt. Började bli varmt när vi skulle åka hem så förmodligen bättre att åka i Januari! Kram

Fru Venus sa...

Jag möblerar aldrig om, konstigt... Tycker absolut att alla ska vara med och städa. Vet inget om Egypten, men mannen är på väg dit...också...*suck*

Malla sa...

jag ser nästan fram emot att få städa ordentligt just nu...men det beror nog bara på att det ser ut som fan här.