lördag 24 juli 2010

Nu är det skönt och mysigt

Jag ligger i sängen under duntäcket med vetevärmaren på magen! Hur skönt som helst! Mmmmmmm, härligt!

Förra natten sov jag utan täcke i påslakanet. Fattar ni hur kallt det var? Jag värmde mig lite på Minsta för han sov bredvid mig på min högra sida. Minsta hade också bara ett lakan på sig. Sambon sov med täcke på sig på min vänstra sida. Jag värmde mig inte på honom. Han kunde ju få för sig att jag ville göra något annat och "det" orkade jag inte. Jag var trött. Det är inte så att han alltid vill. Det är bara det att det är väldigt sällan som jag kryper in under hans täcke. Han hade blivit överraskad om jag hade gjort det. Jag trivs bäst under mitt eget. Hade jag varit piggare hade jag gått upp och hämtat mitt täcke förstås eller gjort "det" med sambon.

Nu måste jag lägga vetevärmaren på fötterna. Åhhhhh så skönt det blev. Kan man inte ha katt så är det nästan lika bra med vetevärmare. Det borde finnas vetevärmare med spinnljud.

Ps.När Minsta sover hos oss så gör vi förstås "det" väldigt väldigt tyst så att han inte vaknar. 

3 kommentarer:

Malla sa...

Jag och Leon har bara ett täcke. Det är gigantiskt! Och skitsvårt att byta påslakan. Men väldigt mysigt :)

Shamrock sa...

Kan du verkligen slappna av och göra "det" med Minsta så nära? Visst är det jobbigt när man är så trött att man inte orkar gå upp och hämta ett tjockt täcke, kissa, dricka vatten eller vad det nu är som man inte orkar göra.

Knasterfaster sa...

Malla: Jag tror att sambon skulle rulla in bara sig i ett sådant där stort täcke och så skulle jag få ligga och frysa. Det skulle inte alls vara mysigt - för mig.
Shamrock: Ja faktiskt. När han sover så verkar han sova väldigt djupt. Märker vi att han rör sig och vaknar till så avslutar vi förstås det vi håller på med. Det är jobbigt när man inte orkar gå upp och kissa för då blir sömnen så orolig.