söndag 25 juli 2010

Måste städa!!!

Det är så stökig hemma hos oss nu att jag t.o.m. skäms inför nya dammråttor som kommer hit. Jag måste be dem gå någon annanstans för det är fullt här. Jag vill vara ENSAM och IFRED och städa järnet. Jag skulle nog behöva vara ensam i en månad minst. Allra helst vill jag att det kommer en trollkarl och svingar sitt trollspö och svips så är det skinande rent överallt. Ett tredje alternativ är att sambon sköter hela städningen själv men det vet jag att han inte kommer att göra. Han vill alltid att vi gör allt tillsammans. Att någon annan skulle komma hit och städa åt oss är inte ens att tänka på. Om någon ska komma hit och städa åt oss så måste vi städa först. Jag såg reklam för något rengöringsmedel som gjorde golven så otroligt blanka att man liksom såg sådant som inte ens fanns i verkligheten spegla sig i dem. En liten fisk blev enormt stor i spegelbilden i golvet. Har ni sett den reklamen? Den reklamen tycker jag är otäck. Om man speglar sig själv i golvet så kommer man ju se groteskt stor ut. Vem vill ha det så?!
Anledningen till att jag vill vara ensam och ifred när jag städar är att jag vill göra det utan avbrott för frukost, lunch och middag. Sätter jag igång med något så brukar jag vara som en duracell-kanin och  kan inte sluta förrän batterierna är slut. Jag vill lyssna på bra städmusik på så hög volym att fönsterrutorna skallrar.
I morgon är det måndag och jobbdag igen.

4 kommentarer:

Mika sa...

Jag håller med i varje ord du skriver! Hahahaha... Jag håller med i så stor grad att jag skulle kunna kopiera hela inlägget och lägga upp det på min sida.
Tänk vad skönt det skulle vara sedan... när ALLT som man tänkt på faktiskt är färdigstädat och man liksom kan börja om från början med att stöka till... *myyyys*

Shamrock sa...

Usch! jag hatar städning det är ett j-a Sisyfosarbete. Så fort det är klart så är det dags att börja om igen

Anonym sa...

Men tusan så skönt det är.

Efteråt.

Knasterfaster sa...

Mika: Skönt att höra att någon har det precis likadant! Önskar jag vore en trollkarl så att jag kunde säga: "Svips nu har jag trollat bort allt stök hos dig". KRAM
Shamrock: Städning är hemskt. Ostädat är också hemskt.
Fighter: När det är städat så är det verkligen skönt. Då kan man verkligen njuta och ta det lugnt med gott samvete.