fredag 16 juli 2010

Nu har vi inte grillat!

Nu har vi ätit pastan. Det smakade sådär. Sambon och jag drack Esmeralda-vinet till. Jag drack ett glas. Jag känner mig snurrig i fötterna. Bäst jag låter sambon dricka resten. Nu dricker jag jordgubbs- fläderblomssaft. Det är också gott.

Den här veckan har jag börjat med något som jag aldrig börjat med tidigare. Jag håller igen. Typ bantar alltså. Det går väl sådär. Jag åt keso och egenodlade hallon till lunch igår och till middag åt jag en 150 grams hamburgare med dressing och bröd. Idag åt jag Onaka med müsli till lunch och en hel massa pasta med mozzarella till middag. Jag har glömt vad jag åt måndag, tisdag och onsdag. Jo, i onsdags åt jag flygande Jakob till lunch och till middag åt jag yoghurt och en liten bit pizza. Jag valde bort riset till den flygande Jakoben för det är tydligen så man gör enligt GI-metoden.  Jag har börjat hålla igen för att jag känner inte igen mig själv längre. De är otäckt när det är en helt obekant tjock människa som stirrar tillbaka på en från badrumsspegeln. Brrr.

En del bantar för att komma i baddräkten inför badsäsongen. De är ju bra om man kommer ur den också.

Nej, nu tittar och lyssnar jag på Timo Räisänen.

11 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag måste säga att jag inte har riktigt nån förståelse för att DU skulle banta!? Jösses tjejen, kolla klänningsbilderna, alla storlek 38...

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Jag måste säga att jag inte blir klok på den här kroppen som jag har. Jag känner mig stor som en elefant. Det är möjligt att jag har storlek 38 upptill men nedanför brösten är jag enorm. Det känns inte bra.

nillas liv på pinnen sa...

Jag är glad att det inte blev grillat! Det känns som att du vann.

HUR enorm är du nedanför brösten?

Madlar sa...

Men vi grillade, kan liksom inte låta bli. Ikväll blev det kyckling, imorgon tror jag nog det får bli lax.

Knasterfaster sa...

Nilla: Jag är glad att jag vann! Den tjockaste gående människan jag någonsin sett i verkliga livet såg jag i Stockholm för 25 år sedan. Den människan fick gå på tvären in i tunnelbanevagnen. Så STOR känner jag mig nedanför brösten. Jag stöter emot allt som kommer i min väg. Hur STOR jag egentligen är vet jag inte. Jag har inte vägt mig sedan i september förra året.

Malla sa...

blunda när du går förbi :)

Knasterfaster sa...

Madlar: Om man planerar grillningen i god tid kan det bli riktigt mysigt och trevlig men är alla vrålhungriga redan innan man börjar grilla så blir det bara jobbigt. Sambon och jag är inte så planerande av oss

Knasterfaster sa...

Malla: Blundar jag lär jag stöta emot ännu fler saker än jag gör nu men jag ska nog börja blunda ändå.

Carola sa...

Den tjocka som stirrar på dig i spegeln har oxå jag sett flera gånger!!! Hon är hemsk på att förfölja folk... Hoppas du slipper henne snart!!

Knasterfaster sa...

Carola: Kul att du tittar in hos mig! Välkommen! Har du något effektivt sätt att bli av med den där tjocka människan?

Carola sa...

Jag försöker hårt med att cykla undan henne ;-) Men hon är en hejare på det oxå! Blir nog att försöka svälta ut henne på nåt vis! Kanske hon ger sej iväg om det inte blir nåt gott att äta?! Fast idag fick hon pizza...