torsdag 15 juli 2010

Vem tror du att du är?

Ibland undrar jag hur andra uppfattar mig. Jag gör nog sällan något bra första intryck. Jag vill känna in nya människor innan jag är mig själv. Jag är inte särskilt spontan och högröstad. Ha ha. Det var roligt att tänka på mig själv som spontan och högröstad!. Om många sitter och pratar samtidigt så blir jag oftast tyst. Jag hinner liksom inte säga det jag tänker på förrän det är ett nytt samtalsämne på gång och när jag kommit på något bra att säga i det ämnet så har de andra redan hoppat till nästa. Jag sitter och väntar på luckor och det blir det sällan några... I större sammanhang är jag alltså en riktig tråkfia. Jag är en väldigt bra lyssnare. Andra brukar uppskatta att jag lyssnar så bra.

Just nu tittar jag på Allsång på Skansen-repris. Hittills har det vara urtrista artister och låtar. Det är första Allsången jag ser i sommar. Tidigare ikväll tittade jag på Ernst. Jag tycker om Ernst. Vet ni att hans renoveringsobjekt ligger vid samma sjö som min svärmors sommarstuga? Fåsjön. En gång cyklade Ernst förbi här utanför vårt hus på vår gata!!! Då blev jag nervös.
Usch vad sömning den här Allsången är. "Tråk". Just nu sjunger Timotej. Jag tänker bra på det där schampot som alla tjejer använde för att få blondare hår på 80-talet. Nej hörrni nu går jag nog och lägger mig istället. Jag ska ju upp och jobba imorgon.

Hur uppfattar andra dig?

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Snack! Du ger ett underbart första intryck!! Varm, hjärtlig, snäll och lugn med humor lurande under ytan! :-) KRAM!

nillas liv på pinnen sa...

Jag tror inte jag vill veta hur andra uppfattar mig. Förutom de som tycker att jag är snygg, men det är väldigt glest med såna nuförtiden.
Du och jag skulle komplettera varandra bra för jag är en sån som bara måste berätta för andra vad jag tycker i varje ämne. Skulle någon gå vidare till nytt ämne innan jag hunnit säga mitt (händer aldrig) så skulle jag backa hela sällskapet till föregående ämne.
Och Allsången har jag slutat titta på.

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Ja, men dig kände jag ju lite innan! ;)
Nilla: Jag tror att jag tycker att du är snygg. Jag önskar att jag alltid hade dig vid min sida för jag är säker på att vi skulle tycka och tänka likadant och då kunde vi hjälpas åt att vara kärringarna mot strömmen! ;)

Malla sa...

oj, nu måste jag ju tänkta.
Jag tror att folk uppfattar mig som...äh jag vet inte. först syns jag inte, sen tycker de att jag är rolig, sen lär de känna mig och tycker jag är tråkig :P