måndag 25 februari 2013

Inte mycket att tillägga

Tre dagar kvar innan vi är inne i mars månad. Tre dagar och sedan blommar snart snödropparna i rabatten och då är det bara några veckor kvar till påsk och sedan är det sommar och då har jag semester! Jag ser fram emot mars.

Läste i morgontidningen igår morse att forskare kommit fram till att fullmånen inte påverkar oss människor. De kom fram till fel resultat för enligt mig så påverkas vi självklart av månen. Vet ni att salthalten i vår kropp är den samma som salthalten i världshaven? Det var det någon som lärde mig en gång. Det kan ha varit en lärare. Självklart har vi ebb och flod i våra kroppar också. Det är klart vi påverkas av det. Vi får huvudvärk, värk i kroppen, svårt att sova och vi föder barn vid fullmåne. Så är det. Krävs ingen forskning för att komma fram till att det är så.

Ikväll kom Sambon hem med en Andersson till mig. En trevlig prick.

4 kommentarer:

Anna lever i dag sa...

Nu blev jag törstig av allt vattenprat ;-)

Andersson är fin, dottern fick en sådan i julklapp :-)

Singelmamman sa...

Och denna Andersson? Vad exakt är det?
Jag säger som du. Klart att vi påverkas av fullmånen.

Fru Venus sa...

Jag har noll koll på Andersson, reagerar inte alls på månen och har köpt hus till Knaster & Co :-) Solskenskram!

Malla sa...

jag tror också att månen påverkar.