fredag 26 april 2013

Slappahalia heter jag idag

Har inte gjort ett ynk ens sedan jag kom hem kl. 12.30 idag. Sambon kom hem strax efter kl 01 inatt och när han väl kom isäng hade vi svårt att somna. Sedan hade jag svårt att somna. Det var ju bra för mig att få något att skylla på idag när jag är trött. Hörrni så skönt att lönen äntligen har kommit så att jag får känna mig rik i några dagar igen! I veckan fick vi en saluhall i vår stad. Den ska jag besöka vilken dag som helst. Det blir nog inte nu under helgen när alla som precis fått lön känner sig nyrika. Måste tyvärr en vända ändå på stan imorgon för mina barns kusin som heter kusin Liten fyller 19 år imorgon. Vi är bjudna hem till honom imorgon eftermiddag. Jag funderar på att ge kusin Liten en slips. Vi firar svägerskan samtidigt fastän hon inte fyller år förrän den 29:e. Svärmor har köpt det som vi gemensamt skall ge till svägerskan. Där blev jag snuvad på ett paketinköp och jag som tycker om att handla presenter. Jag kanske köper en blomma i alla fall.

Jag är anmäld till Vårruset i år igen. Jag skulle vilja springa hela sträckan i år men jag är inte säker på om jag klarar av att springa 5 km. Förra året ömsom sprang och ömsom gick jag. Jag kanske ska börja träna imorgon.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Saluhall låter kul.
Igår öppnade Ålands första köpcenter, vi var dit en sväng idag. Helt okey men i miniformat jämfört med större städer.

Maria sa...

I morgon är en annan dag ;-)

Singelmamman sa...

Imorgon är en bra dag att börja träna.

Shamrock sa...

Klart du klarar att springa 5 km. Du har ju tränat gång och promenader hela vintern