fredag 6 augusti 2010

Min lista

Alkohol: Väldigt sällan. Öl ibland. 

Allergi: Ibland. Allergisk mot kattungar, hundar, vissa växter, kvalster?, acetylsalicylsyra. 

Armhävningar: Nej. Jag bär sängar och soffor upp och ned för en trapp istället. 
Blyg: Ja, när inte känner mig bekväm med människorna som är i samma rum som mig. 

Beroende av: Har blivit beroende av min blogg. 
Betyg: Över medel. 

Blir glad av att: Vackra saker, vackra människor, oväntade händelser. 

Bor:
Tillsammans med min familj i en villa från 1967. 

Dagbok: Min blogg.

Djur: Marsvin, igelkottar och grannens katter. 

Drömmar: Att åka runt på skolor och läsa högt ur böcker. Besöka ensamma människor som ligger på sjukhus utan att få besök. Att bli världens bästa svärmor och farmor. 

Dåliga sidor: Slö och slarvig hemma. Dålig på att hålla kontakt med "vänner". 

Ekonomi: Urusel lön. Har valt fel yrke. 
Familj: Sambo och 3 söner. 

Favoritdryck: 
Vatten. 
Fläderblomssaft.

Festar: Har aldrig fest och blir aldrig bjuden på någon

Flyttat: M
ånga gånger. Har bott i Sörmland, Uppland och i Närke. 

Fobi: Tunnlar och råttor och råttor i tunnlar. 


Född: Juni 1968.

Gillar:
 Ord. Läser allt. 

Graviditet: 3. 3 söner. 

Gråter: Väldigt sällan. Har svårt för att gråta. 

Gör dagligen: Borstar tänder, går på toa, pratar med min sambo.

Hatar: Konflikter. Överfylld kompostpåse. Otrevliga människor. 

Hypokondriker: Nej. 

Imponeras av:
 Intelligens.


Intressen:
 Inga särskilda. Det mesta. 

Jobb: Läkarsekreterare. 

Kaffe:
 Började dricka för 5 år sedan men dricker i genomsnitt 2 koppar om dagen. 
Kamera: Ja. 
Kläder: Det är jättejobbigt och jättetråkigt att handla kläder till mig själv. 

Kompisar: Det skulle jag vilja ha några. 


Länder jag besökt:
 Norge, Danmark, Grekland, Spanien, Turkiet, Dominikanska republiken. 

Längd: 168,5 cm

Mobil:
 Samsung en billig en i väntan på en bättre...
Motto: Ger man så får man!

Musik:
 Jag älskar musik. Sjunger gärna. 
Musikalisk: Det vet jag inte om jag är. 

Märkeskläder:
 Kanske. Inte viktigt. 
Naglar: Ojämna och omålade. 
Politik: Svårt. Viktigt. 

Rakning:
 Ja. 
Rädslor: att någon hotar mig eller min familj. 

Saknar:
 Min mamma. 
Samlar: Leenden. 
Sjukdomar: Nej. 

Ska göras:
 Ska skärpa mig. 
Smeknamn: (Milla, Millan obs detta är hemligt), Knaster. 

Sol: Älskar sol och värme och tål den väldigt bra. 

Sover: Innan huvudet ens har landat på kudden. 
Talang: ???

Telefonbok: De nummer jag behöver kunna kan jag utantill. 
Tränar fysiskt: Alldeles för sällan. Men jag har ett medlemskap på ett gym. 
Tränar psykiskt: på att vara här och nu

Utbildning: Medicinsk sekreterare. 
Vikt: Vet inte. För mycket. 
Äcklas av: Medveten elakhet. 
Äter: Allt som jag har prövat hittills. 

4 kommentarer:

Malla sa...

Hädanefter är du bjuden på alla fester som jag anordnar :) (fast det blir inte så många)

Lysande ögonblick! sa...

Och mina med. :-) Kul att läsa mer om dig. :-)

Shamrock sa...

Kul inlägg. Hur kommer det sig att du började dricka kaffe för 5 år sedan?

Knasterfaster sa...

Malla: Då ska jag försöka komma :)
Alexandra: Hi, hi, hi. Jag kommer.
Shamrock: För att det var så fasligt jobbigt att få en kopp te på min arbetsplats. Alla andra drack kaffe.