söndag 22 augusti 2010

Nu har jag det faktiskt lite tråkigt...

...gääääsp.
Min älskling gömmer sig för mig och vill inte gosa. Jag menar förstås kaninen Zelda. Hon gömmer sig bakom ett skåp. Jag har inget att gööööra. Önskar jag kunde säga just så men jag har som vanligt massor att göra. Har ni sett vad Finnpajsaren har gjort det fint på sin kattvind? Under samma tid som Finnpajsaren och hennes man har målat och fixat i ordning ett helt rum (jag tror t.o.m två rum?) så har jag och sambon hunnit börja med att renovera ett litet skåp. Vi har sandpapprat det lite och målat lite grann. Det tar nog en vecka till innan vi är färdiga med det lilla lilla skåpet. Jag "ska bara" göra en massa annat först och innan jag hinner göra det som jag tänkt göra så måste det städas och lagas mat och tvättas och så måste jag förstås ta igen mig en stund och så hinner jag inte göra allt det där som jag egentligen skulle behöva göra. Fattar ni?
Oj oj oj.Nu kom Zelda och hoppade upp på datorn!!! Lite svartsjuk kanske?
Nu ska jag gå och plocka ur diskmaskinen och sedan ska jag plocka ur tvätt ur tvättmaskinen och efter det ska jag städa lilla toaletten. Sambon städade badrummet på förmiddagen. Sedan om jag hinner så ska jag gå ut och måla lite på skåpet. Ska bara gosa lite med Zelda först.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Har du gosat färdigt och hunnit måla något?

Knasterfaster sa...

Shamrock: Jag har målat lite och sprungit från det ena till det andra. Plötsligt upptäckte jag t.ex att jag stod i sovrummet och bytte lakan. Alldeles nyss gjorde jag köttfärslimpor av 1,5 kg köttfärs.

Gafflan sa...

Gosa men kanin låter mycket roligare om du frågar mig, jag har alltid en himla massa "ska bara" för mig. Då blir det aldrig något vettigt gjort ;D

Malla sa...

Mmm, jag har lite ofärdiga projekt. Vet inte när jag ska hinna med det. Kanske näst-nästa vecka. Kanske.

Fru Venus sa...

Jag tycker du ska välja kaninen - alla gånger ;-)