söndag 22 augusti 2010

Intressant läsning?

Vår tidning består av del 1 och del 2 och en eventuell bilaga. I dag på söndagen är det en bostadsbilaga (en del kastar den direkt i pappersåtergivningen eftersom de tycker att den endast är en smygreklambilaga för mäklare). Jag läser del 1 först, sedan läser jag del 2 och som grädde på moset så tar jag itu med eventuell bilaga. Jag läser bostadsbilagan för jag älskar att se hur människor väljer att inreda sina bostäder. Jag läser även alla bostadsannonserna. Jag läser från första sidan till sista. Det finurliga och braiga är att Sambon läser precis tvärtom. Han läser del 2 först och sedan del 1 och han läser från sista sidan till första! Jag läser snabbare än honom så jag hinner läsa klart bilagan innan han ska ha den. På lördagar har vår morgontidning en bilaga som heter Latte. Latte var för några år sedan med i en tävling och vann första pris som bästa bilaga!? Jag tror det var för utseendet för innehållet är inte så värst. Det är mode, skönhet och sådant som inte intresserar mig. Sportbilagan och TV-bilagan läser jag inte heller.
Hur läser ni morgontidningen?

5 kommentarer:

Madlar sa...

På nätet. Har inte hållit i en papperstidning på flera år. Alla dessa bilagor, stora sjok som brer ut sig över hela bordet. Nej, tack betydligt smidigare med lilla bärpc:n i knät o kaffemuggen i näven.

Shamrock sa...

Det beror på vilken tidning vi har, jag byter tidning en gång i halvåret. När vi har DN går halva tiden åt till att leta i alla delarna. DNA-forskning hos oss betyder jakten på DN:s del A. Just nu har vi svenskan och där läser jag del 1 först och kulturdelen sist. Bilagorna beror helt på vad de handlar om. Men bostadsdelen läser jag aldrig, den kollar jag på Hemnet istället.

Malla sa...

På nätet :)

nillas liv på pinnen sa...

Lite hur som haver. Ibland blir det del 1 först och ibland blir det del 2. Latte bläddrar jag på sin höjd igenom, tycker det är samma innehåll varje vecka. (Kommer den varje vecka?)

Knasterfaster sa...

Madlar: Så smart! Låter ju både ekonomiskt och miljövänligt också!
Shamrock: Kul med bytet en gång i halvåret! Omväxling förnöjer!?
Malla: Precis som Madlar då!
Nilla: Latte kanske bara kommer ibland, jag vet inte. Det är inte intressant.