tisdag 31 augusti 2010

Jag vet inte vad jag ska skriva om

Jag tänkte att jag skulle skriva om hur förfärligt tråkigt det är på jobbet just nu. Jag  tänkte visa en bild på vad det är jag gör. Idag tog jag nämligen en bild med mobilkameran av manuset jag jobbar med för att ni skulle få se hur förskräckligt det är. Men så tänkte jag att det kanske är förbjudet att publicera bilder på sådant man skriver och då kanske jag blir av med jobbet. Men å andra sidan så ger jag egentligen blanka sjutton i ifall jag blir av med jobbet för det är ju så urbota tråkigt och lågavlönat. Det kanske är bara bra för mig att bli kickad så att jag får ändan ur vagnen och söker mig ett roligare och mer välbetalt jobb. Idag fick jag i alla fall äta raggmunk med fläsk till lunch! Det var dagens höjdpunkt! Raggmunkarna hade vi beställt på en restaurang som ligger en liten bit ifrån där vi jobbar. Chefen och  en av mina kollegor blev lite osams om priset på raggmunkarna. Det osade friskt inne på kollegans rum en stund. Ja, det var faktiskt ett riktigt gräl. De skildes som ovänner men jag sprang mellan deras rum och medlade och sedan travade de iväg tillsamman för att hämta raggmunkarna som var beställda! De kostade 45 kr/portion. Min arbetskamrat sekreteraren har en egen toalett med dusch på sitt arbetsrum. Det borde räknas som en löneförmån tycker jag. Igår hade hon haft stopp i toaletten. När jag skulle gå hem och gick förbi hos henne för att säga hejdå så berättade hon om spolning som inte fungerat och om "korvar" som flutit omkring. Sådant vill jag helst inte höra talas om på min arbetsplats. Nej nu måste ni nog få se något fint efter allt det här skitsnacket.
Bröderna Brothers and their cousins sommaren 2009
En lunchbild
Tråkjobb

9 kommentarer:

Singelmamman sa...

Spännande jobb! Och ett lunchgräl! Wow, här biter de flesta ihop och pyser i skvallerhörn.

Shamrock sa...

När det gäller stopp i toaletten på jobbet är jag glad när det inte är jag som åstadkommit det. Ha en roligare dag på jobbet i morgon

nillas liv på pinnen sa...

Min yngsta kände igen killarna till vänster! =)

Det känns som att det är dags för dig att byta jobb! Big time.

Knasterfaster sa...

Singel: Så länge de inte grälar med mig så tycker jag det är kul! Vi är bara fyra stycken så det är svårt att pysa i skvallerhörn utan att de andra två märker något.
Shamrock: Jag skulle inte berätta det för någon om jag var den som orsakat ett stopp!
Nilla: Jasså, ja ha ja, det kanske hon gjorde. Tänkte inte på det. Så där ser de inte ut längre.
Om du tycker att det känns som om jag ska byta jobb så är det nog så. =)

Fru Venus sa...

Din tid är bortslösad på det där skitstället ;-) Kram på dig!

Malla sa...

Konstigt gräl :S Tur du kunde medla :)
jag har också snackat skit idag :)

Y sa...

Oj, förlåt, för nu fnissar jag ju. Fast det är liksom inte åt dig utan med dig. För att du skriver roligt och för att ditt jobb verkar lite smååååtråååkigt just nu sas..... ;)
Och dina arbets"kamrater"(???) hm, vilka intressanta saker dom hittar att prata om. Nog tur du finns där och livar upp.
Kramen

Hoppas idag blir bättre

Renée sa...

Hmm... Korvar i toan är väl ingen hit direkt! nFy fan... Borde ge er mer i lön ju!

Lysande ögonblick! sa...

Jag ska vara friskt på lördag. Ge rinte min kropp några som helst alterntiv. :-)

Ska bli så kul att ses !! KRAM