måndag 14 januari 2013

Muffins och matte

Minsta ville baka muffins när jag kom hem. Det fick han göra på egen hand. Jag googlade fram ett recept till honom. När Minsta hade bakat klart började Största och jag med maten. Idag kom Linas matkasse igen efter jul- och nyårsuppehåll. Ikväll åt vi pasta med räk- och spenatröra. Största pratade diskreta tal med mig under matlagningen. Han läser matte diskret för att slippa ha håltimmar. Jag vill också läsa matte diskret för det lät lätt och roligt. Väldigt användbart också enligt Största.

Sambon kom hem från ett skidåkningspass för en stund sedan. Han åkte fem varv i spåret. När han var inne på sista varvet släcktes elljuset. Tydligen släcker de lyset en stund varje timma. Sambon visste inte av vilken anledning det gör så. Tur att han inte stod på öronen.

Strax innan jul fick vi veta att en av Minstas två klasslärare ska gå lärarlyftet nu i vår. Suck, att det alltid ska ske förändringar vid varje terminsstart tänkte jag då. Kan det inte bara få vara som det är när fungerar så bra, tänkte jag också. Jag upplever det som att klassen inte har har haft samma läraruppsättning mer en en termin åt gången sedan de gick i förskoleklass. Nu under höstterminen i femman har de haft två manliga lärare och det har rullat på och fungerat bra. Idag kom veckorbrevet. Där stod det vem som skall vikariera nu i vår. Det är Minstas fäktningslärare som skall vikariera. Yes!!! Han är super.

Bla, bla. bla. bla. Har faktiskt inget intressantare att skriva om ikväll. Stackare, vad ni får stå ut med mycket dravel.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Själv tyckte jag att inlägget var i allra högsta grad intressant.

h sa...

Största är alltså inte diskret med sin matematik!? Höhöhö.. ;)

Kajsa sa...

Vad är matte diskret? Kan inte skolans värld eftersom mina barn inte är så stora än och det har kommit en del nya ämnen sen jag själv gick i skolan. Min äldsta går i förskoleklass.

Knasterfaster sa...

Singel: du är snäll du!
Helena: När det gäller matematik är Största inte det minsta diskret.
Kajsa: Om jag minns rätt så sa Största att det bara rör sig om heltal och det är väldigt användbart i datavetenskap.

Unknown sa...

Nu njuter jag av att få hinna läsa ikapp dina inlägg och äta min frukost samtidigt. Härliga Onsdag:))
Så skriv vad du vill, jag läser allt du skriver och tycker det är kul:))

Jigglypuffan sa...

De släcker i elljusspåret när de byter ut snubben som trampar generatorn serru ;-)