fredag 8 november 2013

Familjen

Det råder full aktivitet här hemma. Minneskort, moderkort, uppgraderingar, svordomar, kablar och mojänger far omkring här inne. Just nu verkar det som att inget sitter fast varken prylarna eller människorna och ingen/inget är där det ska vara. Det var likadant igår kväll och i förrgår fyllde Mellan år. Kaos råder och jag vill bara ha lugn och ro och fredagsmys och en kopp te. Det landade en chipsskål fylld med chips framför mig för en stund sedan.  Den är halvtömd nu. Största åker iväg och kommer hem igen ideligen. Nu  tror jag att han tänker stanna hemma ikväll. Min badbollsfinne på kinden värker. 

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Herre min je! Jag blir alldeles trött. Jag sitter med en kopp te framför mig och är jättetrött.

Shamrock sa...

har du klämt på finnen? Jag skulle inte kunna låta bli om det var min