lördag 2 november 2013

På något sätt är jag lurad men jag är inte säker på hur

Håller på och städar i ekonomin. Killarna och jag har hittills fått fyra fakturor från Telenor varje månad, en e-faktura och tre på papper. Alla med olika betaldatum.  Bestämde mig för att göra något åt det så jag tog Sambon med mig (hans namn står på samtliga fakturor) och stegade in hos vår mobiltelefonförsäljare. När vi gick ut därifrån hade jag lyckats få ned våra mobiltelefonkostnader ett par hundra kronor i månaden,  fått alla kostnader samlade på en faktura OCH fått en ny mobil! Nu väntar jag bara på att poletten ska ramla ned så att jag förstår på vilket sätt jag blev lurad.

1 kommentar:

nillas liv på pinnen sa...

Jag tror du var mer lurad innan du stegade in till Telenor. Jag gick in till 3 för ett par veckor sedan och undrade om det inte fanns något lika bra abonnemang för ett lägre pris. Om inte sa jag att jag skulle byta till en annan operatör och då sänkte 3 min månadskostnad från 500 till 300 utan att ändra några villkor.