fredag 29 november 2013

Jag vill spy på någon

Rubriken är inte bokstavligt menad. Just nu önskar jag att jag hade någon som jag kunde ringa till för att lätta lite på min frustration över hur somliga beter sig. Kalla det kvalificerat skitsnack eller vad ni vill men ibland finns det saker som jag verkligen känner behov av att få ventilera. (För att få bekräftat att det inte är jag som är knäpp).

Puh. Nu känner jag mig lite lättad.

Jag var på julbord igår kväll. Jag fick en fin ljuslykta av Ernst i julklapp. Inte av honom personligen (hade varit fantastiskt!) utan designad av the one and only Ernst Kirchsteiger. "Det är de små ljuspunkterna i vardagen som gör den stora skillnaden"  Jag undrar om jag skulle stå ut med att ha Ernst som arbetskamrat....hmm. Jag tror att jag skulle det. Om han gjorde något av det han är bäst på. Han skulle kunna sitta på en stor kudde, som en budda, i ett rum på vårdcentralen. När frustrationen kom krypade över mig skulle jag springa in till Ernst och han skulle säga något fint som jag kunde lägga som bomull över mina jobbiga tankar. Jag skulle gå ut därifrån på små mjuka moln. Så fint. ♡♡♡

3 kommentarer:

Shamrock sa...

haha - jag skulle nog inte stå ut med att ha honom som arbetskamrat. Jag skulle bli vansinnig om han bara satt där och inte gjorde nåt' vettigt. Du får gärna ringa mig om du vill snacka skit och ösa ur dig

Knasterfaster sa...

Shamrock: det vettiga han gjorde skulle vara att sitta så där. Tack, jag har fått andra problem sedan igår så frustrationen har lagt sig över just det.

Fru Venus sa...

Jag svarar alltid - dygnet runt :-) Kram