torsdag 21 november 2013

Nu tog jag väl i?

Jag har bokat tid för klippning OCH färgning OCH slingor. Om 14 dagar så jag hinner ångra mig. Har inte varit till frissan sedan i mars/april någongång. Nu är jag så långhårig att jag inte ens vill visa mig för min Gång-Sus. Hon har ny butikslokal sedan den 2 november och jag har inte ens varit dit än för jag vill inte skämma ut henne med mitt förfall. Jag ska klippa mig hos min kära "gamla" frissa Petra. Hon har kommit tillbaka hit till min stad igen efter att ha jobbat i Stockholm ett tag. Har inte träffat henne på ett par år. Jag blev så glad när jag såg att hon öppnat en ny salong! När jag ringde henne idag så kände hon direkt igen min röst!

Igår skrev jag ett blogginlägg men det försvann. En av våra besökare på jobbet var rolig (dement). Hon ropade "är du lady eller kärring?" åt vår chef. Hahaha.

3 kommentarer:

Aurora sa...

Min gamla frissa försvann till Tyskland. När hon kom tillbaka 5 år senare ville hon inte arbeta som frissa. så jag är en hoppjärka. Har inte hittat ngn lika bra. Kram

Småländskan sa...

Att byta frissa är ungefär som att byta gynekolog!
Jag har min gamla frissa kvar, trots hon egentligen slutfrissat, men hon är min bästakompissa så vi sköter det på kompisnivå. Så nu är det bara gynekologen kvar. Inte så bara egentligen...svårare att bli kompis där tror jag. Hur skulle det låta om jag t.ex. sa till gynekologen att "om du bara kolla lite där, trycker lite här, tar ett skedprov lite där, så fixar jag en middag med vin och andra tillbehör?"
Njaee, jag vet inte, men det känns liksom inte som det vore en bra idé, varken för honom eller mig.

Småländskan sa...

... och på tal om demens. Idag blev jag riktigt orolig, för min egen demens alltså.
Var i full beredskap att fixa några ärenden, sen hämta barnbarnet på fritis, hem en kort stund med honom, sen vidare till hans målarskola. Stod i hallen då grannen kom ner, jag mer eller mindre föste ut henne för jag hade bråttom.
Barnbarnet och jag kom hem efter ca 45 min. Det första han sa när han kom innanför dörren: "farmor, har du glömt att släcka ljusen?"
Helvete!! Där stod tre stearinljus och brann!
Jag, som hela tiden uppmanar alla att kolla, släcka, oavsett om det är stearin, värmeljus, ljus i lyktor.. man ska ALLTID släcka dem, ha koll på dem!