fredag 7 maj 2010

Är jag sjuk idag?

Vet inte om jag är tillräckligt sjuk för att stanna hemma idag. Sambon tycker att jag är det och att jag skall vara hemma och ta igen mig. Jag tror faktiskt att jag skulle orka jobba idag men när jag tänker på att ta mig till jobbet och att sitta där till kl. 17 så känns det jobbigt men det gör det ju när jag tänker på det även när jag inte är sjuk. Jag har sovit lite dåligt i natt för jag har vaknat och behövt hostat en del. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Jag börjar kl 10.30 idag så jag har ju en stund till på mig att fundera. Hade jag mått så här i måndags så hade jag jobbat, det är jag helt säker på. Att vara hemma i fyra dagar med en vanlig förkylning verkar lite överdrivet, väl? Jag tror att jag inte har haft feber sedan igår förmiddag.

Mellan kom ned för en stund sedan med täcke omkring sig och la sig i fotändan av min säng. Han är sjuk säger han. Ont i halsen. Det är svårt att veta med tonåringar om de är sjuka eller om de bara vill sova lite mer. Största säger att om Mellan inte kommer till repet idag inför konserten som är i helgen som kommer han inte få vara med på konserten överhuvudtaget. Hårt. Lärarna har sagt så säger Största. Jag har ringt och sjukanmält Mellan. Största såg bekymrad ut. Han hittar inte till lokalen där de skall var idag och repetera.
Kl. 08.46 kom han på att han inte hittar dit. Jag vet knappt inte heller vad det där idrottshuset ligger så jag ringde sambon som fick förklara för Största. Största trampade iväg 08.52. Hoppas han hann dit i tid.

Igår kväll gick Största och Minsta och handlade choklad till mig. De hade köpt Marabou Polka. Största dansade polka på köksgolvet också! Att äta gott och bli underhållen samtidigt är ju aldrig fel. Härligt!

6 kommentarer:

Malla sa...

Jag har köpte polkan idag..täntke smaka i helgen :)

Malla sa...

Jag tror inte ehller att du ska träna då du är sjuk! Vila istället så tränar du nästa vecka :)

Knaada sa...

Man är ju aldrig så pigg som man tror att man är hemma, jag hoppas du tog en långhelg nu :)

Gafflan sa...

Absolut ska du vara hemma idag. Bättre en dag för mycket än en dag för lite.
När jag får äta godis igen ska jag minsann smaka på den där polkachokladen :)

SV: Min äldsta mår bra idag och hon "nyktrade" till fram på eftermiddagen i går. Hon blev jättetrött men ville inte lägga sig för då blir det svårt att sova till natten sa hon. Hon har inte haft ont där tanden drogs heller.

Knasterfaster sa...

Malla: Då har du något att se fram emot. Kan du dansa polka?
Knaada och Gafflan: Puh! att ni kommenterade till slut. Skönt att ni tyckte att jag skulle vara hemma för det är jag faktiskt!

Gafflan: Skönt att äldsta inte har haft ont!

Fru Venus sa...

Absolut hemma idag. Men jag förstår om du är sjuk när du äter Marabou choklad ;-)